RUN THE SALE: Popusti od -25 % na odabrane proizvode -- days --:--:-- Kupi sada
Kako na siguran način započeti trčati s kolicima?

Kako na siguran način započeti trčati s kolicima?

30. 9. 2022 6 min. čitanja

Novopečena mama, a ljubiteljica trčanja? Kad i kako početi trčati s kolicima, na što paziti i je li moguće izgubiti suvišne kilograme − donosimo ti sve odgovore!

Konačno! Opet si u pokretu, i to u najboljem društvu. Najprije imaj na umu da je trčanje s kolicima zaista intenzivno. Pa guraš nekoliko dodatnih kilograma pred sobom! Ali bez brige, imamo savjete koji će učiniti vaša zajednička trčanja ugodnima i, što je još važnije, sigurnima. Na što ćemo se fokusirati u ovom tekstu?

  • Kako započeti trčati s kolicima?
  • Kad je dobro vrijeme za započeti?
  • Kako odabrati kolica za trčanje?
  • Koja je pravilna tehnika trčanja?
  • Što će pomoći riješiti se boli u leđima?
  • Možeš li izgubiti suvišne kilograme trčeći s kolicima?

Trčanje s kolicima: kako započeti?

  • Brzo hodanje. Najprije isprobaj brzo hodanje da se navikneš na kolica pred sobom. To je velika razlika u odnosu na klasično trčanje. Zatim se postupno prebaci u trkaći ritam.
  • Tajming je ključan. Neke će bebe sretne spavati prilikom trčanja, a druge će biti budne i željeti upratiti okolinu. Obrati pažnju na potrebe djeteta i prilagodi trčanje djetetovu raspoloženju.
  • Bez slušalica. Zbog sigurnosnih razloga, slušalice ostavi kući kad ideš trčati s kolicima. Bolje je da osluškuješ što se događa u kolicima.
  • Odaberi kraću rutu. Pokušaj se kretati oko kuće u slučaju da beba ne bude surađivala ili se bilo što drugo zakomplicira. Ako situacija dozvoli, uvijek možeš više puta istrčati rutu.

Kad trčati s kolicima prvi put?

Ako ne možeš dočekati obuti tenisice i krenuti trčati, ipak se još malo strpi. Kako kažu liječnici, dijete mora imati minimalno šest mjeseci. Nakon tog razdoblja, beba već ima bolje držanje koje je iznimno važno zbog mogućih šokova prilikom trčanja. Prije prvog trčanja, provjeri sve s pedijatrom, za svaki slučaj. Ako zaista ne možeš dočekati trčanje, kreni polako, ali bez bebe!

Motiviraj se novom odjećom i opremom na Top4Running!

Ženska odjeća za trčanje

Klasična kolica ili kolica za trčanje

Kolica za trčanje najbolja su opcija upravo za trčanje. Stabilna su, lagana i mogu upijati udarce, imaju veće kotače s uzorkom za bolje prianjanje, sigurnosne kopče i kočnicu na ručki. To će bebi osigurati dovoljno udobnosti i sigurnosti, a ti ćeš moći uživati u pretrčanim kilometrima. Neka se kolica čak mogu zakačiti i na bicikl.

Kolica za trčanje velika su investicija. Promisli prodaje li itko od tvojih prijatelja kolica ili provjeri ponude na raznim stranicama za rabljene proizvode na kojima se nude po povoljnijoj cijeni. Ipak, to je investicija koja se isplati jer se kolica mogu koristiti i za sportske i za klasične šetnje. Mogu se lako i sklopiti pa je njima zaista jednostavno rukovati!

Asics_běžecké_boty_běhání

Tehnike prilikom trčanja s kolicima

Rad ruku iznimno je važan i puno pomaže prilikom klasičnog trčanja. Pomaže održati stabilnost i kontrolu nad svakim korakom i čini trčanje učinkovitijim. Prilikom trčanja s kolicima, tehnika trčanja mijenja se kako biraš ono što tebi više odgovara – kolica možeš držati jednom rukom ili objema rukama.

  • Prilikom držanja jednom rukom, sebi pomažeš drugom, kao i u klasičnom trčanju. Preporučujemo izmjenjivanje ruku kako bi se izbjeglo njihovo preopterećenje. Za ovu je metodu važno brzo reagirati na moguće promjene terena i uvijek imati kontrolu nad kolicima.
  • U slučaju držanja kolica objema rukama, imaš više kontrole nad kolicima, ali zbog sagibanja može doći do boli u leđima. Pokušaj se ne nadvijati nad kolicima i trčati uspravno.

Kako se riješiti boli u leđima?

Pokušavaš trčati uspravno, mijenjati ruke, ali leđa svejedno bole. Kako si pomoći?

  • Ponekad trči bez kolica. Trči bez društva svoje bebe. To će ti pomoći leđima i mišićima te podsjetiti tvoje tijelo na klasično trčanje. Smatraj to vrijeme svojim vremenom za fokus na sebe i svoje tijelo.
  • Rastegni se. Možeš odabrati klasično istezanje, elemente yoge ili vježbe za mobilnost i fleksibilnost. Sve što ti treba jest podloga i 10 minuta vremena.
  • Uključi trening snage. Leđni mišići podržavaju kralježnicu i kralješke. Ako imaš priliku, jednom tjedno napravi trening snage i fokusiraj se na leđne mišiće. Ako tek počinješ, potraži pomoć trenera koji će ti pokazati pravilnu tehniku i objasniti pojedine vježbe.

U slučaju konstantne boli, zatraži pomoć stručnjaka. Fizioterapeut koji će opustiti napete mišice i dati ti savjete o pravilnom kretanju sjajna je opcija.

SAVJET: Znaš li za strollering? To je kombinacija trčanja i vježbanja s kolicima na svježem zraku s grupom mama. Pronađi grupu u svojoj blizini, obuj svoje tenisice i pokreni se!

Protahování_jóga_flexibilita_trénink

Trčanje s kolicima i gubljenje težine

Možeš li trčanjem s kolicima izgubiti suvišne kilograme nakon poroda?

Da, ali…

Trčanjem ćeš povećati potrošnju kalorija. Ako je potrošnja veća od njihova unosa, izgubit ćeš kilograme. Ipak, potrošnja energije ne odnosi se samo na trčanje, uključuje puno više:

  • Stopa bazalnog metabolizma: energija potrebna za osnovne fiziološke funkcije (funkcije mozga, organa ili redoviti menstrualni ciklus)
  • Stopa metabolizma u odmoru: energija koja se troši tijekom sjedenja, ležanja, spavanja
  • Radni metabolizam: energija koja se troši tijekom tjelesnih aktivnosti poput hodanja, trčanja, vježbanja itd. 

Kao što možeš vidjeti, nisu samo sportske aktivnosti one koje troše kalorije. Usto, dojenje se također ubraja u potrošnju energije. Vrlo je intenzivno i, zahvaljujući dojenju, kilogrami znaju sami opadati nakon poroda. Tako da DA, trčanje je aktivnost koja će povećati sveukupnu potrošnju kalorija i pomoći u gubitku kilograma. Ali ne treba se usredotočiti samo na njega – i hodanje s kolicima i kućni poslovi također troše energiju. Da, čišćenje je novi kardio trening!

Opremi se najprodavanijim proizvodima na Top4Running!


SAVJETI ZA TRENING