Trčanje ljeti - kako i kada

Trčanje ljeti - kako i kada

20. 6. 2020 3 min. čitanja

Trčanje tijekom vrućih ljetnih dana ima svoje posebnosti koje obavezno trebate uzeti u obzir ako ne želite riskirati svoje zdravlje.

Ljetni dani na prvi pogled izgledaju kao stvoreni za trčanje po prirodi ili gradskim ulicama. Sunce ljude ispunjava energijom i tjera ih da izađu iz svojih kuća. Ali bavljenje sportom tijekom vrućih dana sa sobom nosi i neke probleme koje treba na vrijeme spriječiti. Da se i tebi ne dogodi neki od njih, donosimo nekoliko posebnih savjeta:


1) Odgovarajuća hidratacija

Mnogi od nas zanemaruju upute o pijenju vode i tijekom običnog radnog dana. Naše tijelo je dehidrirano, a mi to često ni ne primijetimo. Kakva je situacija postanemo svjesni tek kad počnemo trčati, a tada je već kasno za nadoknađivanje. Unos tekućine treba biti ravnomjeran tijekom cijelog dana. Nije dovoljno unijeti veliku količinu prije treninga, dapače, takva navika može preopteretiti bubrege koje će vodu filtrirati i izlučiti van iz tijela. Deficit tekućine povezan s povećanom fizičkom aktivnošću dovodi do pregrijavanja organizma, općoj dehidraciji i kolapsu. Ako krenemo na dugo trčanje, bocu s tekućinom bismo uvijek trebali imati sa sobom.  
Odličan izbor su izotonični napitci koji vas neće opskrbiti samo vodom, nego i određenom količinom energije i mineralnih tvar koje ste izgubili povećanim znojenjem.


2) Doba dana

Izuzetno je važno isplanirati trening i prilagoditi ga vremenskim uvjetima. U tome će vam pomoći vremenske prognoza. Jasno je da je čisto ludilo ići na trčanje po najvećoj vrućini. Ne samo da vaše performanse neće biti na nivou, nego biste mogli ozbiljno ugroziti svoje zdravlje
Idealno vrijeme za trčanje je kad su temperature niže i postoji hladovina. Dobra opcija je jutarnje ili večernje trčanje. Jutarnje će ti pomoći da aktivno uđeš u cijeli dan, potpuno će te razbuditi i razgibati. Ali nismo svi sposobni za rano ustajanje. Za spavalice su puno bolji večernji treninzi koji će im pomoći očistiti glavu od posla, izbaciti negativnu energiju i opustiti se. Međutim, ne morate se držati stereotipa, naša preporuka je kombiniranje pristupa, trčite i ujutro i navečer, ovisno o okolnostima. 

Pokud jen máte možnost vyrazit do přírody, neváhejte a vyběhněte.


3) Mjesto

Ljetno sunce može užariti gradske ulice i asfalt pa ako i ne trčite u podne, možete se osjećati kao u pećnici. Trčanje po vrućem asfaltu uzrokuje nastanak žuljeva i plikove na stopalima, a i disanje je mnogo teže na prašnjavim i suhim ulicama.
Puno bolji izbor je trčanje po prirodi ili parku. Stabla i zelenilo stvaraju odličnu sjenu, a i zrak je puno ugodniji za disanje. Trčanje po šumskim stazama je i znatno manje opterećujuće zglobove i ligamente. Ako imate mogućnost odlaska u prirodu, ne oklijevajte i krenite.


4) Odgovarajuća odjeća i oprema

Važnu ulogu ima i odjeća koja bi uvijek trebala biti funkcionalna i namijenjena sportskim aktivnostima. Takva odjeća će puno učinkovitije odvoditi znoj s tijela, sprječavati njegovo pregrijavanja i opći kolaps organizma. Posebna odjeća može tijelo čak i aktivno hladiti. Za dulje trčanje trebali biste sa sobom ponijeti ruksak sa zalihom vode. Vid od agresivnog sunca zaštite sportskim naočalama.


Članak je nastao u suradnji s Janom Kunčickom, trenericom trčanja i stručnjakinjom za prehranu.
 

W AIR ZOOM ALPHAFLY NEXT%
W AIR ZOOM ALPHAFLY NEXT%
 AIR ZOOM ALPHAFLY NEXT%
 AIR ZOOM ALPHAFLY NEXT%
 ZOOMX VAPORFLY NEXT%
 ZOOMX VAPORFLY NEXT%
METARACER TOKYO
W AIR ZOOM TEMPO NEXT% FK
GEL-KAYANO 27
S/LAB ULTRA 3
ZOOM FLY 3
ZOOM FLY 3
Prethodni
Sljedeći