Iskoristi kod NEW12 i kupi odabrane novitete uz 12% popusta -- days --:--:-- Želim popust
Trčanje nakon 40-e. Kako početi i na što paziti?

Trčanje nakon 40-e. Kako početi i na što paziti?

16. 1. 2023 5 min. čitanja

Godine su samo broj. Zaljubi se u trčanje i nakon 40-e. Kako započeti trčati, što je posebno sa srednjim godinama i na koje potencijalne rizike paziti?

Što je sjajno kod trčanja? To što ti trebaju samo dobre tenisice, vrijeme i pravo raspoloženje. Četrdesete, baš kao i pedesete, prekrasne su i uzbudljive godine. Puno ljudi u tom razdoblju poželi isprobati nove stvari. A trčanje je jedna od njih!

Trčanje nakon 40-e i njegove posebnosti 

Redovno kretanje vrlo je važno za normalno funkcioniranje tijela i uma. Čak i nakon 40-e! Ipak, postoje neke posebnosti. Razmotri ih prije nego što počneš trčati:

1) Trenutno zdravstveno stanje

To može biti trenutna dijagnoza poput kroničnih ili kardiovaskularnih bolesti, artroza, prethodnih ozljeda mišićnog i koštanog sustava. Prekomjerna tjelesna težina također je rizik jer izlaže zglobove, ligamente i tetive iznimnom opterećenju. Ako imaš bilo koji od ovih problema, svakako se posavjetuj s liječnikom ili fizioterapeutom i provjeri je li trčanje prikladna aktivnost za tebe.

2) Aktivnost u mlađim danima

Ako se cijeli život baviš raznim aktivnostima, sportom, trčanjem ili vježbanjem, puno ćeš se lakše vratiti u formu za trčanje. Ali ne brini! Možeš i ako ti sportske aktivnosti i tenisice za trčanje dosad nisu bile bliske. U tom slučaju započni sa šetnjama, onda laganim trčanjem kraćih dionica i, više od ičega, slušaj signale koje ti šalje tvoje tijelo. Najvažnije je željeti, započeti i ustrajati.

3) Unutarnja motivacija

Najprije moraš otkriti zašto želiš trčati. Želiš li poboljšati svoju fizičku spremu? Riješiti se viška kilograma? Ili samo želiš aktivnost i provođenje vremena u prirodi? Svaki zašto znači ponešto drugačiji pristup trčanju i sveukupnom životnom stilu. Ako se želiš pripremiti za utrku, onda ćeš se vjerojatno usredotočiti na vrijeme, brzinu i izvedbu. Ako je tako, sportski će ti sat pomoći imati sve brojeve na jednom mjestu. Ako želiš trčati za gušt i poboljšanje svojeg stanja, dovoljno je odjenuti prikladnu odjeću za trčanje,i samo krenuti!

Běhání_sportovní_hodinky

Kako početi trčati u srednjim godinama?

Ok, odluka je pala, imaš svoj razlog i nemaš zdravstvenih problema. Sjajno, vrijeme je za početak! Kako uskladiti radost trčanja sa zdravljem?

  • Započni polako, ali sigurno. Nemoj na startu previše upirati. Ako se vraćaš trčanju nakon pauze, najprije uključi lagane dionice do 5 km. Ako tek počinješ i tvoje tijelo nije naviknulo na kretanje, započni s indijanskim trčanjem u kojemu izmjenjuješ trčanje i hodanje.
  • Odmori se i vrati energiju. Usredotoči se na vraćanje energije onoliko koliko i na samo trčanje. Dovoljno spavaj, jedi nutritivnu hranu, pij puno vode, rasteži se, otiđi na masažu ili plivaj.
  • Uključi trening snage. Mišići podupiru kosti i smanjuju rizik ozljeda zglobova, tetiva i ligamenata. Ako imaš vremena, dodaj i trening snage barem jednom tjedno. Možeš koristiti girju ili vlastito tijelo.
  • Slušaj svoje tijelo. To je i najvažnije. Tijelo je iznimno pametan sustav koji nam neprestano šalje signale. Nauči ih slušati. Ako imaš dosta energije, obuj tenisice i otiđi trčati. Ako te nešto boli ili te svladao umor, odmori se. To nije lijenost nego suradnja s vlastitim egom. Zahvaljujući tome, moći ćeš otrčati kilometre i kilometre bez ozljeda.

SAVJET: Ako ne želiš trčati solo, priključi se ekipi trkača u svojoj blizini, trči s prijateljima ili daj priliku popularnom canicrossu sa svojim psom.

Ako se tijekom i nakon trčanja osjećaš dobro i ne smetaju ti bol ili umor, možeš povećati udaljenost i vrijeme trčanja. U slučaju posebnog plana treninga, kontaktiraj trenera trčanja koji će te naučiti pravilnu tehniku i izraditi individualne sesije za tebe.

Běhání_On_Running

Trčanje i njegove prednosti za zdravlje

Može zvučati pristrano, ali moramo reći – TRČANJE JE ZAKON! To je jedna od najprirodnijih aktivnosti. Također, ima nekoliko prednosti za zdravlje koje će ti posebno biti vrijedne izvan staze. Koje su to prednosti?

  • Bolja kondicija
  • Bolje kardiovaskularno zdravlje i jačanje srca
  • Jači imunitet i obrana od virusa i bakterija
  • Bolji san i koncentracija na svakodnevne aktivnosti
  • Bolje mentalno zdravlje
  • Povećanje potrošnje kalorija i odličan način za izgubiti kilograme

Trčanje nakon 40-e i mogući rizici

Najveći su rizik trčanja ozljede, preopterećenje mišićno-koštanog sustava ili problemi s disanjem. Ipak, to se odnosi na sve trkače, bez obzira na dob. S godinama ozljede sve lošije zacjeljuju, dulje traju i veća je mogućnost boli u zglobovima, tetivama i mišićima. Trčanje je i rizik za ljude prekomjerne težine jer stavlja veliko opterećenje na mišićno-koštani sustav ili srčanu aktivnost. Ako imaš bilo kakvih komplikacija, obrati se svojem liječniku.

I, koja je odluka pala za prvi put? Sigurni smo da ćeš zavoljeti trčanje koliko ga i mi volimo. Opremi se na Top4Running i maksimalno uživaj u svojim kilometrima!